Ramasha spant rechtszaak aan tegen Sasur (nieuw)

Het mediabedrijf RAMASHA heeft haar advocaat de opdracht gegeven om SASUR voor het gerecht te dagen. Sasur heeft per deurwaardersexploot SRD 209.000 aan dwangsommen geclaimd bij Ramasha. Dit radiostation is ook ten prooi is gevallen aan SASUR die in 2006 en 2007 een hetze ontketende tegen bepaalde zenders en showorganisatoren. In 2009 heeft Kantonrechter Charan uitspraak gedaan en de vordering van Sasur toegewezen. “Het gaat om 2 muzieknummers en het zogenaamd repertoire van Sasur”, zegt de directeur van Ramasha Radj Oedit. “SASUR heeft ons als een dief in de nacht overvallen en we wisten niet dat zij het gemund had op de dwangsommen. Het is opvallend dat Sasur al die tijd op enkele bedrijven heeft gemund om zodoende haar profijt te halen uit de dwangsommen. Van bemiddeling is nimmer sprake geweest. Maar we gaan het niet hierbij laten en zullen de zaak nu overlaten aan de rechter”, aldus Oedit.
Het Hof van Justitie besliste onlangs dat het vonnis van Sasur contra Rapar en RBN gedeeltelijk teruggedraaid moest worden. Het Hof is het niet mee eens dat Sasur een algemeen repertoire kon afdwingen. Op grond van deze rechtspraak en andere ontwikkelingen weigert Ramasha te voldoen aan de dwangsommen. “Ramlal kan niet aantonen dat hij lijsten op datum en tijd heeft bijgehouden. Wat hij als playlists aanmerkt is uit de duim gezogen. Toen Sasur op de proppen kwam, dacht iedereen in Suriname dat alles over muziekauteursrechten overal ter wereld was geregeld en dat wij in Suriname achterliepen op de internationale ontwikkelingen. Nu blijkt dat wij in de maling zijn genomen en dat zullen we niet zo laten”, aldus de direkteur van Ramasha.
 

error: Kopiëren mag niet!
%d bloggers liken dit: