BEP zal meewerken aan verkiezing president en vicepresident in DNA

Nieuwe regering moet zo snel mogelijk aantreden

In de afgelopen 2 weken maken wij een schrikbarende toename mee van het aantal COVID-19 geïnfecteerden, -overledenen en -ziekenhuisopnames. Deze ontwikkelingen kunnen ook resulteren in ongekende en ongecontroleerde sociale en economische implicaties. Wij moeten als samenleving dus alles eraan doen om een grotere uitbraak van deze ziekte te voorkomen.

Voor de partij staat buiten kijf dat ons verantwoordelijkheidsgevoel de boventoon moet voeren om de hedendaagse gemeenschappelijke vijanden, z.a. corona-uitbraak en de precaire financieel-economische situatie, het hoofd te kunnen bieden. De partij realiseert zich dan ook terdege dat wij ons primair moeten focussen op wat ons bindt en wat we met elkaar moeten koesteren.

Gezamenlijk hebben wij de plicht om alles eraan te doen ter verbetering van de leefbaarheid en benutting van de economische kansen. Mede in dit kader zijn wij van mening dat de nieuwe regering zo snel mogelijk in het zadel moet komen. Het is ons immers niet ontgaan dat de samenleving ook uitkijkt naar een zgn. corona-debat in het parlement, zulks als onderdeel van de steeds uitdagende situatie en veranderende maatregelen.

In alle openheid en eerlijkheid blijven wij desondanks een beroep doen op de totale samenleving om deze maatregelen stringent in acht te nemen en op te volgen. In dit kader moeten wij waarden en idealen zoals veiligheid, gezondheid en solidariteit niet alleen zien als condities voor, maar ook als een gevolg van het indammen en onder controle krijgen van deze gezondheidscrisis. Derhalve zijn voorzorgsprincipes zoals vermijding van drukte en dus thuis blijven, sociale afstand houden, mond- en neusmaskers opzetten en zoveel mogelijk thuis werken, de minst ingrijpende en logische oplossingen.

Tenslotte wensen wij als een van de zetelwinnaars van de afgelopen verkiezingen, de samenleving een groot compliment te maken voor de wijze waarop de naam van ons geliefd land op het gebied van het organiseren van ordelijke, vreedzame en waardige verkiezingen is uitgedragen. De strijd is op een democratische wijze gestreden met als resultaat een overtuigende overwinning door partijen die geen deel uitmaken van de huidige regeercoalitie. Met deze uitslag is de soevereine wil en aspiratie van het Surinaams volk tot uiting gebracht.

Indachtig het voorgaaande wenst de BEP te benadrukken dat er op dit moment geen enkele aanleiding is om te veronderstellen dat de partij niet zal meewerken aan het kiezen van de President en de Vice President in het parlement. Nogmaals ziet de BEP, gegeven de realiteit van alle dag een eventuele stap naar de Verenigde Volks Vergadering als een heilloze weg. Hiermee hopen wij een einde te hebben gebracht aan de talrijke zinloze speculaties over onze houding in het nieuw parlement.

Media Team BEP

error: Kopiëren mag niet!