Brandende kaars oorzaak woningbrand Louiselaan

Een hoogbouwwoning van 7 bij 7, geheel uit hout opgetrokken aan de Louiselaan, is vrijdagmorgen omstreeks 07.35 uur met inboedel verloren gegaan. Brandweervoorlichter Olton Pinas geeft aan dat de brandweer binnen twee minuten op de brandlocatie was. Ter plaatse aangekomen trof de brandweer een woning aan die reeds in lichterlaaie stond. Uit het onderzoek blijkt dat het huis bewoond werd door twee broers. Ten tijde van de brand sliep één van de broers beneden. Plotseling voelde hij een hitte en schrok wakker. Hij merkte dat het huis in brand stond en sloeg terstond alarm. Een buurtbewoner schakelde de brandweer in. De andere broer die later aankwam, gaf te kennen dat hij een brandende kaars op de ijskast was vergeten. “Het huis is wel aangesloten op het elektriciteitsnet, maar een dag voor de brand had EBS de stroomtoevoer afgesloten. Het vermoeden bestaat dat het huis door een brandende kaars is afgebrand”, zegt Pinas. Het huis was niet tegen brand verzekerd. Een belendend huis heeft schroeischade opgelopen. Daarnaast is een voertuig beschadigd vanwege de hitte van de vlammen. Beide broers zijn momenteel dakloos.
Saskia Bandhan

error: Kopiëren mag niet!
%d bloggers liken dit: