Zaterdag 16 december 2017

De brandweer kreeg woensdagmiddag omstreeks 16.24 uur een brandmelding aan de Keizerstraat. Volgens brandweervoorlichter Olton Pinas had de brandweer het vuur rond 17.22 uur onder controle. Het betreft in deze een hoogbouwpand, waarin Hotel Amazone en eethuis Surabaya waren gehuisvest. Dit pand heeft een oppervlak van 25 bij 12 m2. Ter plaatse trof de brandweer een uitslaande brand met zware rookontwikkeling. De eigenaar van het pand was ten tijde van de brand wel aanwezig in het gebouw. Hij was bezig met werkzaamheden, toen hij plotseling de brand ontdekte. Volgens hem vertoefden nog 10 personen in het hotel, echter waren zij niet aanwezig toen de brand uitbrak. Na de ontdekking heeft de eigenaar terstond alarm geslagen. Het getroffen pand was aangesloten op het elektriciteitsnet en is ook tegen brand verzekerd. De brandweer heeft 4 gascilinders, 3 van 100 lbs en 1 van 28 lbs, uit het pand verwijderd. Deze kleine gasfles was volgens Pinas al verschroeid. De binnenzijde van het gebouw is geheel afgebrand. De oorzaak is vooralsnog niet bekend. Volgens Pinas hebben 4 brandweerposten het vuur onder controle gekregen. Er vielen gelukkig geen persoonlijke ongelukken bij de brand.

Saskia Bandhan